loading...

تعمیرات خودرو

بازدید : 580
سه شنبه 8 ارديبهشت 1399 زمان : 18:23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تعمیرات خودرو

مثال جدول مقادیر استاندارد پارامترها (برای مشاده پارامترهای کامل به مطالب مرتبط و تکمیلی پایین تصویر مراجعه فرمایید.)

پارامترهای دیاگ ایران خودرو
پارامترهای دیاگ سایپا

- دور موتور :

- دور موتوردر حالت آرام معمولاً بین 800 تا 900 باید ثابت باشد.(850 برای پژو)
- نوسانات جزئی در حد 50 واحد خیلی اهمیتی ندارند و مربوط به کثیفی سنسور یا عملکرد ECU برای تنظیم استپر هستند.
- نوسانات بیشتر اگر با صدا همراه باشند بدلیل مشکل سخت افزاری در موتور مثل یاتاقان زدن یا انحنای میل لنگ هستند.
- نوسانات یکدفعه که تداوم ندارند مربوط به خود سنسور دور موتور هستند.

زمانی که مشاهده می‌کنیم موتور دارای نوسان است و مشکل مکانیکی ندارد احتمالاً 2 مشکل وجود دارد :
1.مشکل در پاشش نامنظم یا حجم ناصحیح از سوخت
2.مشکل در ورودی هوا یا اندازه گیری آن

برای تشخیص این موارد باید با مشاهده پارامتر‌های زنده ، از وضعیت عملکرد موتور مطلع شویم. خیلی از این پارامتر‌های به صورت زنجیره‌‌‌ای به هم متصل هستند و یک عیب یابی صحیح به معنی تشخیص این زنجیره‌ها است.
فرضا در زمانی که دور موتور دچار نوسان شدید در حالت درجا شده است، باید به این پارامتر‌ها توجه کرد:
1.وضعیت استپر
2.زاویه دریچه گاز
3.فشار منیفولد
4.تایم جرقه
5.تایم پاشش

علائم خرابی سنسور دور موتور :

1- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال‌ها به ECU برای پاشش سوخت.
2- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین.
3- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین.
4- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج از یک دور موتور مشخص.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 151
  • بازدید کلی : 6855
  • کدهای اختصاصی